INFO SEPTEMBER 2022
Voor deze periode zetten we graag enkele belangrijke punten op een rij:
1. BESTELLIJSTEN
De bestellijsten van jullie school blijven beschikbaar op www.studieshop.be
Zo kunnen late instromers nog steeds gemakkelijk het juiste studiepakket bestellen.
Uiteraard rekenen we ook voor deze late bestellers GEEN extra kost aan.
2. RETOURS
Leerlingen die fout besteld hebben, toch nog van klas/richting veranderen of een andere reden hebben om items te retourneren, kunnen dit gratis doen via de retoursticker in de doos. Bij elke levering voorzien we immers een retourticket waarmee leerlingen bestelde artikels gratis kunnen terugsturen. Terugsturen gebeurt steeds via een postpunt van PostNL.
Alle leerlingen die hun pakket deze zomer kregen, kunnen retourneren tot 14 september, leerlingen die hun boeken pas later krijgen hebben 14 dagen de tijd om iets te retourneren.
Huurboeken en onbeschreven/onbeschadigde leerwerkboeken die teruggestuurd worden, zullen worden terugbetaald.
Let wel: we dienen te beschikken over het rekeningnummer van de ouder om de terugbetaling te voltooien.
Retourneren kan ook via de school. Enerzijds gaat het over collectieve retours. Dat zijn ophalingen ten gevolge van aanpassingen en/of schrappingen van boeken op de boekenlijsten, door de school.
Maar ook leerlingen kunnen hun retour afgeven op school indien jullie dat wensen.
Wij komen 1 keer de retours ophalen op school.
>> Geef voor 15 september door of er retours op school opgehaald dienen te worden aan jouw relatiebeheerder.
>> Schoolretours worden opgehaald tot 1 oktober.
3. KLAS- EN SCHOOLWISSEL
Leerlingen die van klas of school wisselen, kunnen hun bestelde pakket retourneren binnen de 14 dagen & genieten van een volledige terugbetaling.
Indien ze beslissen te veranderen, later dan 14 dagen na ontvangst van hun pakket, kunnen alle intacte boeken nog opgestuurd worden & krijgen ze een terugbetaling van 70% van de waarde.
Dit kunnen zij tot de herfstvakantie doen.
4. Collectieve acties
Wanneer er nog een wijziging dient te gebeuren aan de boekenlijsten na publicatie spreken we over een collectieve actie. Deze wijzigingen kan je niet zelf aanbrengen aan de lijsten en dien je altijd via mail aan te vragen bij mij.
We maken hierbij een onderscheid tussen wijzigingen waarbij er reeds uitgeleverd is en wijzigingen waarbij er nog niet uitgeleverd is.
Wanneer er nog niet uitgeleverd is, voeren wij de wijziging uit voor alle leerlingen die reeds hebben besteld en passen wij indien nodig hun bestelling aan. De wijziging komt ook op de boekenlijsten te staan zodat nieuwe bestellers meteen de correcte boeken kunnen bestellen.
Wanneer er wel al uitgeleverd is, moeten de foute boeken verzameld worden op school en samen met een leerlingenlijst aan ons worden terug bezorgd.
Wij brengen achter de schermen de bestelling van het juiste boek in orde. Dit kan op leerling niveau waarbij wij voor de leerlingen individueel bestellen of dit kan via een bulk bestelling met school levering. Dit stemmen we met elkaar af.
Graag wil ik jullie erop wijzen dat er bij een collectieve actie kosten worden verrekend die opgenomen staan in de spelregels van Studieshop.be:
125 euro per wijziging + 2,5 euro per exemplaar.
Omdat wij beseffen dat er omstandigheden zijn waarbij een collectieve actie noodzakelijk is voor een school, bieden wij de eerste twee collectieve acties volledig gratis aan.
5. EVALUATIE OP JULLIE SCHOOL
Eens de startweken achter ons liggen, maken de relatiebeheerders een afspraak met de boekenverantwoordelijken om het bestelseizoen te evalueren.
Wij hebben ons best gedaan om jullie school en leerlingen tijdig en correct te helpen. Graag horen wij ook jullie bevindingen.
Volgende week krijgen de boekenverantwoordelijken een voorstel met een datum en een uur, waarop de relatiebeheerder ter plaatse kan komen.
Voorzie een uurtje de tijd om deze zaken te bespreken: inleveren, boekenlijsten opmaken, bestelseizoen, levering.
Hanteren jullie nog een strikte bezoekersregeling, dan kunnen we dit overleg uiteraard ook digitaal plannen.